آب درمانی برای سکته مغزی

آب یک ماده حیاتی است که %۷۰ بدن ما را تشکیل می دهد. آب زندگی بخش است. آب درمان کننده است‌. آب درمانی یا هیدروتراپی، استفاده از آب برای درمان درد و بیماری ها است.
آب درمانی در موارد زیادی مانند استرس، آرتریت، همورویید، سوختگی، مشکلات عضله و مفصل، و سکته مغزی استفاده می شود. آب درمانی به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی سکته مغزی می تواند به سلامتی و حرکت مفاصل، تقویت عضلات ضعیف، کشش عضلات سفت، و بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کند.
به دلیل اثرات آب، بعضی از بیمارستان ها و مراکز توانبخشی دارای استخر و ماشین های مخصوص آب درمانی برای فیزیوتراپی در آب هستند.
استفاده از آب درمانی همچنین می تواند به عنوان یک فعالیت بعد از سکته مغزی استفاده شود، و بیمار از شنا کردن لذت ببرد یا حتی به صورت ساده فقط در آب باشد. آب درمانی درد را تسکین داده و به بهبودی سکته مغزی کمک می کند.
یک رویکرد ساختارمند برای توانبخشی شامل ورزش در آب برای بیماران سکته مغزی است. ورزش در آب شکلی از آب درمانی است که برای افراد مبتلا به سکته مغزی و مفاصل آسیب دیده استفاده می شود.
آب درمانی
شناوری آب می تواند به افراد سکته مغزی کمک کند و انجام تمرینات و حرکات را بسیار آسان تر می کند. فعالیت هایی مثل راه رفتن، تعادل، هماهنگی و تقویت عضلات که ممکن است بر روی زمین بسیار مشکل باشد، می تواند با کمک شناوری آب انجام شوند.
هیدروتراپی و تمرینات فیزیکی در آب، درمان همراه بزرگی برای برنامه توانبخشی افراد مبتلا به سکته مغزی است.
آب درمانی برای سکته مغزی می تواند یک روش لذت بخش برای بهبودی، کسب مجدد اعتماد به نفس، بهبود مهارت های اجتماعی و تقویت روابط خانوادگی باشد.