استفاده از داروی سکته مغزی برای مقابله با میکروب‌های بیماری‌زا

پزشکان در یک آزمایش جدید دریافته‌اند دارویی که برای درمان سکته‌های مغزی ایسکمیک تجویز می‌شود، می‌تواند به نابودسازی میکروب‌هایی که عامل بروز زخم‌های معده و عفونت سل هستند، کمک کند.
 سکته مغزی ایسکمیک زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از سرخرگ‌های مغز مسدود شود.

rtms

متخصصان انستیتو کارولینسکا در سوئد در این مطالعه خاطرنشان کردند: ترکیبی موسوم به «ebselen» می‌تواند به شیوه‌ای موثر از عملکرد سیستم «تیوردوکسین ریداکتاز» انواع زیادی از میکرو‌ب‌ها جلوگیری کند از جمله میکروب «هکیلوباکترپیلوری» و باکتری «مایکو باکتریوم توبرکلوسیز» که به ترتیب عامل بروز زخم معده و عفونت سل هستند.

به گزارش ایندیا اکسپرس، پروتئین‌های تیوردوکسین و تیوردوکسین ریداکتاز درواقع به میکروب‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کنند که بتواند مولکول‌های جدید DNA تولید کنند و در نتیجه این میکروب‌ها با در اختیار داشتن DNA‌های جدید از خود در برابر فشار اکسیداتیو اعمال شده از سوی سیستم دفاعی بدن حفاظت می‌کنند و به حیات خود در بدن بیمار ادامه می‌دهند.

اگر این سیستم با ebselen و ترکیبات مشابه مورد حمله قرار گیرد و نابود شود، می‌توان از این روش به عنوان راهکاری جدید برای مبارزه با میکروب‌های خطرناک و ریشه‌کن کردن آنها استفاده کرد.

دارویی که به بیماران سکته مغزی توان دوباره می‌دهد