با هر دردی سریع مسکن نخورید

یک فوق تخصص آنژیوپلاسی و سکته‌های مغزی با اشاره به انواع سردرد گفت: زمانی سردرد خودش یک بیماری است و گاهی علامت یک بیماری خطرناک است، خیلی مهم است که بین این دو تفاوت قائل شد.
زمانی سردرد خودش یک بیماری است و گاهی علامت یک بیماری خطرناک است، خیلی مهم است که بین این دو تفاوت قائل شده و آنها را بشناسیم، اگر سردردی ناگهانی و با بیشترین شدت ایجاد شود با حداکثر شدت در ثانیه اول که تا به حال تجربه آن را نداشتیم، این سردرد خطرناک است و فرد باید سریع به اورژانس مراجعه کند،
این سردرد معنی‌دار است، سردردی که همراه با تاری دید است و دو سه هفته‌ای طول کشید یعنی فشار مغز بالاست و باید سریع به اورژانس مراجعه شود.

سردردی که با استفراغ‌های جهنده همراه است و استفراغ و سردرد قطع نمی‌شود چون در میگرن درد به همراه استفراغ کم می‌شود، سردردی که با بروز تشنج همراه است، این سردرد نشانه یک بیماری مهم در مغز است و باید حتماً آنها را جدی گرفت. اما یک سری سردردهای اولیه خودشان بیماری هستند مثل میگرن و تنشن که دو گروه اصلی سردردهای اولیه هستند، متأسفانه ریشه‌کن نمی‌شوند و یا به سختی می‌شوند و فقط قابل کنترل هستند و این قانون نیست که در سنی از بین بروند و ممکن است حتی بدتر هم بشود، اما مشکل اینجاست که اغلب داروهایی که برای این افراد تجویز می‌شوند خودشان با عوارضی مثل افزایش اشتها، افزایش وزن، ریزش مو، خشکی دهان، خواب‌آلودگی همراه هستند.
اگر شدت و تعداد مشکلات عصبی در یک فرد از یک حدی بیشتر باشد باید دارو استفاده شود، ولی شدت کمتر آن با تکنیک‌های روان‌درمانی و فراگیری یک سری از اصول درمان می‌شود. اما در خصوص اینکه برخی از پزشکان همه مشکلات را به اعصاب ربط می‌دهند باید بگویم اختلالات روانپزشکی وقتی تشدید شوند می‌توانند جسم را هم تحت تأثیر قرار دهند اما این تشخیص آخر ماست و باید دردها در ابتدا خوب معاینه و تشخیص داده شوند.