حقایقی در باره سکته مغزی

▪️ صرفنظر از سن، سکته مغزی هر کسی را در هر زمان می تواند مبتلا کند.ولی  قابل پیشگیری است.
▪️ افراد مبتلا به  مجددا می توانند کیفیت زندگی شان را با مراقبت طولانی مدت مناسب و حمایت، به دست بیاورند.
سکته مغزی یک بیماری جهانی است و مرزی نمی شناسد. دولت، گروه های حامی، بازماندگان بیماران، شبکه های حمایتی، انجمن های سکته مغزی، متولیان سلامت جامعه، پزشکان، پرستارها، فیزیوتراپیست ها و متخصصین توانبخشی باید با پیروی از یک رویکرد مشترک جهت آموزش جامع، دفاع، پیشگیری، درمان و مراقبت طولانی مدت و حمایت از بازماندگان سکته مغزی اقدام کنند.
می توان سکته مغزی که یک بیماری غیرواگیر است، به ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان حمله می کند و هر ۶ ثانیه جان یک نفر را می گیرد، شکست داد.
■ آگاهی مناسب ترین و کاربردی ترین بخش پیشگیری است
یک اپیدمی جهانی است که زندگی، سلامتی و کیفیت زندگی را تهدید می کند. اما در عین حال می توان کارهای زیادی برای پیشگیری و درمان سکته مغزی انجام داد، و آنهایی که مبتلا شده اند را توانبخشی کرد. آگاهی تخصصی و به طور مشخص افزایش آگاهی عموم، متولیان سیاست های بهداشتی، و متخصصین سلامتی در باره علل و علایم سکته مغزی، اولین اقدام است. هدف ارسال یک پیام واحد و یکپارچه در مبارزه علیه این بیماری، و هماهنگ کردن و افزایش فعالیت ها در رابطه با سکته مغزی، برای تداوم یک تلاش همگانی است.

علایم سکته مغزی

آینده‌ی کسانی که دچار این بیماری میشوند, چگونه است؟

پیش آگهی و بهبودی افرادی که دچار سکته‌ی مغزی شده‌اند بستگی به محل آسیب در مغز دارد. از سال ۱۹۵۰ تاکنون، میزان بقای افرادی که دچار سکته‌ی مغزی شده‌اند، ۷۰ درصد افزایش یافته است. امکان بهبودی سکته‌ی مغزی حتی در افراد مسن نیز وجود دارد که نیاز به اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بعد از سکته‌ی مغزی و اقدامات توانبخشی اولیه دارد. تقویت مهارت‌های کلامی، مهارت‌های شناختی، مهارت‌های حرکتی و مهارت‌های حسی از اهداف این اقدامات هستند. برای تقویت این روند، اجرای صحیح تمرینات توانبخشی، چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، باید به طور منظم انجام شود.