در هر پنج دقیقه یک ایرانی سکته مغزی می‌کند

با بیان این‌که در ایران سالانه 100 هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند،‌  طبق آمارهای بدست آمده در هر پنج دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می‌شود.
انجمن سکته مغزی ایران در استان با اشاره به اهمیت سکته مغزی باظهار کرد: برای انجام اقدامات درمانی در رابطه با این بیماری، زمان از اهمیت زیادی برخوردار است.
سکته مغزی یکی از بیماری‌های مهم و شایع در عصر کنونی است؛ این بیماری که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد آثار جدی و گاه جبران ناپذیری را برای افراد در پی دارد. توجه به زمان طلایی اولین و مهمترین مرحله درمان در سکته مغزی به شمار می‌رود که عدم آگاهی عمومی در بسیاری از مواقع باعث از دست دادن این زمان می‌شود. شرط استفاده از داروهای سکته مغزی توجه به زمان طلایی است که در صورت از دست دادن آن باید برای مراحل بعدی درمان که بسیار پر هزینه است اقدام شود.
درمان با استفاده از دستگاه آنژیوگرافی مغزی در بعضی از موارد می‌تواند باعث بهبود بیماری و کاهش عوارض سکته مغزی شود و برای استفاده از این دستگاه لازم است متخصصانی با کسب مهارت و آموزش‌های لازم بیماران را درمان کنند و این در حالی است که با وجود ظرفیت درمانی و بهداشتی یزد این استان فاقد متخصص آنژیوگرافی است.