روغن ماهی خطر سکته مغزی نوزادان کم وزن را در آینده کاهش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد روغن ماهی خطر ابتلای نوزادان کم وزن به سکته های قلبی و مغزی را در مراحل بعدی زندگی آنها کاهش می دهد.
 
 به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این تحقیقات حاکی است روغن ماهی خطر ابتلا به سکته های مغزی و قلبی را در کودکانی که با وزنی کمتر از وزن طبیعی متولد می شوند، کاهش می دهد.

تغذیه در سکته مغزی

پژوهشگران دانشگاه سیدنی استرالیا دریافتند: خطر ابتلا به تصلب شرایین (تنگی و بسته شدن رگها) در کودکان متولد شده با وزنی کمتر از وزن طبیعی – که مکمل های غذایی حاوی روغن های دارای اومگا 3 در طول پنج سال اول زندگی مصرف می کنند- کاهش می یابد.

مایکل سکیلتون مسئول تحقیقات گفت: امگا 3 موجود در ماهی خطر ابتلای نوزادان در مراحل بعدی زندگی به  سکته های قلبی را بین 5 تا 7 درصد و خطر ابتلای آنها به سکته های مغزی را بین 6 تا هشت درصد کاهش     می دهد.

برپایه این گزارش، به طور کلی به ازای هر کیلو وزن کم نوزاد نسبت به وزن طبیعی، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در مراحل بعدی زندگی 10 الی  20 درصد افزایش می یابد.

اسیدهای چرب امگا3 ، نقش حیاتی در ساختار غشاء سلولی دارد و ماهی ها و گیاهانی نظیر گردو و تخمه آفتابگردان سرشار از امگا3 هستند.

این اسیدهای چرب قادر هستند بی نظمی های ضربان قلب، میزان تری گلیسرید خون، خطر تشکیل لخته در خون، سرعت سخت شدن شریانها، خطر فشار خون بالا و خطر ابتلا به سرطان پوست و پروستات را کاهش دهند و همچنین موجب کاهش اختلالات رفتاری در جوانان شوند.

تحقیقات جدید همچنین نشان دداده است که میانگین بالای برخی ویتامین‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 در بدن سالخوردگان از کوچک شدن و تحلیل رفتن مغز آنها جلوگیری می‌کند.

گروهی از پژوهشگران آمریکایی نیز اخیرا اعلام کردند که با استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 روغن ماهی به طور اصولی طی آزمایشهای اولیه موفق شده اند، اختلالات روانی را درمان کنند.

برای پیشگیری از سکته مغزی امگا 3 مصرف کنید