رژیم غذایی رنگین کمانی

فواید آنتی اکسیدان ها و نقش آنها در سلامتی روشن شده است. آنتی اکسیدان ها بخصوص در طی بهبودی از سکته مغزی هنگام تمرین دادن مغز نیز اهمیت دارند.

رژیم غذایی سکته مغزی

رژیم غذایی سکته مغزی

رژیم غذایی سکته مغزی

وقتی سلول های مغز یا نورون ها کار می کنند موادی به نام رادیکال های آزاد تولید می کنند، درست مثل وقتی که ماشین کار می کند و از اگزوز ماشین دود و بخار خارج می شود‌. این رادیکال های آزاد می توانند برای سایر سلول ها مضر باشند‌. آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد می جنگند و از هر گونه اثرات مضرشان جلوگیری می کنند.
میوه ها و سبزیجات منابع مهم آنتی اکسیدان ها هستند. در اینجا یک نکته آسان و مهمی را ذکر می کنیم تا از تامین همه آنتی اکسیدان های مورد نیازتان اطمینان حاصل نمایید:
“تنوع” کلید اطمینان از تامین همه آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است.
بنابراین، هر روز چیزهایی میل کنید که در طیف “رژیم غذایی رنگین کمانی” هستند یعنی میوه ها و سبزیجات از همه رنگ های رنگین کمان
■ رژیم رنگین کمانی
* قرمز- سیب، ریشه چغندر
* نارنجی و زرد- موز و پرتغال
* سبز- کرفس و اسفناج
* آبی و بنفش- بلوبری و بادمجان
با پیروی از رژیم غذایی رنگین کمانی می توانید مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی تان افزایش دهید، و به این ترتیب با کارکرد بهتر مغز بهبودی حاصل از توانبخشی عصبی در بیماران مبتلا به سکته مغزی به حداکثر می رسد.
این عبارت (رنگین کمانی بخورید) قطعا ساده سازی شده است و نمی‌تواند همیشه به طور کامل عمل کند اما اگر تلاش می‌کنید تا یک مقدار در رژیم غذایی خود جسورتر باشید، یا اگر فردی هستید که در خوردن ناسالم رفتار می‌کند، این عبارت فقط می‌تواند ترفندی باشد برای این که افق دید خود را گسترش دهید و در عین حال بهتر بخورید.