نمک و سکته مغزی, نکاتی که باید بدانید

 مصرف بالای نمک در سبد غذایی خانوار را از دلایل بروز سکته مغزی است, در شهرهای بزرگ میزان مصرف نمک بالا بوده و ضروری است که میزان نمک مصرفی را  پایین بیاوریم. بدن در طول روز  به حدود چهار گرم نمک نیاز دارد و این در حالی است که در خانوارهای ایرانی روزانه بین سه تا چهار برابر این میزان، نمک مصرف می‌شود.
رگ‌های خونی در بافت‌های متفاوتی از بدن مانند کبد، کلیه و به ویژه مغز بسیار ضعیف و باریک بوده  و به راحتی گرفتگی در این مویرگ‌ها موجب ایجاد مشکلات جدی و بروز سکته مغزی می‌شود.
 سکته مغزی به دلیل عبور ناکافی و ناسالم خون از مویرگ‌ها اتفاق می‌افتد، در بسیاری از موارد این نوع سکته منجر به مرگ انسان‌ها می‌شود.
 مزه نمک در برخی از مواد غذایی مانند سس و یا رب گوجه فرهنگی به دلیل غالب بودن مزه گوجه فرنگی حس نمی‌شود، همچنین در بقیه مواد غذایی مانند خیار شور، کلم شور، چوب شور ، زیتون شور و مصرف نان شور  نمک زیادی را به بدن رسانده و  این اتفاق زمینه بروز سکته مغزی را ایجاد می‌کند.
نمک و سکته مغزی
مصرف چربی‌ها می‌تواند موجب مسدود شدن رگ‌ها شده و استفاده از لبنیات کم چرب و تخم مرغ هر چند وقت یکبار  توصیه می‌شود. چربی بدن افرادی که عادت به مصرف زیاد تخم مرغ دارند، ناخودآگاه بالا رفته و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز  بروز سکته‌های مغزی شود.
باید سعی شود که میزان کالری مصرفی در بدن کنترل شده و این فرایند موجب می‌شود تا با کنترل کالری در بدن بتوانیم با میزان کالری مناسب در بدن نمایه توده بدن (بی ام آی) در حد نرمال باقی بماند و  وزن بدن را هم   به یک تناسب ایده‌آل رسانده تا از بروز سکته‌های مغزی جلوگیری شود.