نکات مهم مغز و سکته مغزی

نکات مهم مغز >>>از مغز فانتزی استفاده کنید.
به چند نکته در باره مغز توجه کنید:
۱- مغز انسان پیچیده ترین ساختمان در جهان است.
۲- حدود ۱۰۰ بیلیون نورون در مغز وجود دارد.
۳- سکته مغزی معمولا کمتر از ۲ بیلیون نورون را از بین می برد.
اما این اعداد در مقایسه با تعداد ارتباطات بین نورون ها در مغز بسیار کم هستند. در حال حاضر تخمین زده می شود که تعداد ارتباطات بین نورون ها، یک هزار تریلیون می باشد. و این خبر خوبی برای مبتلایان به سکته مغزی می باشد.
تعداد ارتباطات بین نورون ها مهم تر از تعداد نورون ها است. ایجاد ارتباطات جدید بین نورون ها پایه اکثر بهبودی های رخ داده در مبتلایان به سکته مغزی است.
بهبودی بطور طبیعی از کار با یک ارگان آسیب دیده بوسیله سکته مغزی پیروی می کند و از آن بهبودی واقعی منشا می گیرد، یعنی “مغز”.

برای بهبودی، مبتلایان به سکته مغزی، مغزشان را باید بازسازی و اتصال سیم ها را مجددا برقرار کنند.

نوروپلاستیسیته
کلمه نوروپلاستیسیته از دو کلمه :”نورو” به معنی عصب و “پلاستیسیته” به معنی پلاستیک است. پلاستیک وقتی حرارت داده شود انعطاف پذیر می شود و می توان آن را به هر شکلی درآورد.
نوروپلاستیسیته به مغز اجازه می دهد، در محدوده هایی، بطور سریع و کلی بازسازی شود. نوروپلاستیسیته توانایی مغز برای بازسازماندهی و خلق مدارها و شبکه های عصبی جدید در پاسخ به عوامل محیطی، تجربیات و تفکر است.
تغییرات نوروپلاستیک در همه ما رخ می دهد، در همه زمان ها، بدون آن که از آن اطلاع داشته باشیم. مهار و هدایت قدرت پلاستیسیته فوکوس اکثر تحقیقات توانبخشی اختصاصی سکته مغزی مدرن می باشد.
یادگیری مهارت های حرکتی جدید یا چیزی جدید باعث می شود که ارتباطات بیشتری بین نورون های مغز ایجاد شود. با ارتباطات بیشتر، نورون ها می توانند پیام های بیشتری را فرستاده و دریافت کنند. این ارتباطات به گسترش مغز کمک کرده و آن را الاستیک تر می کند، بطوری که می توانند اطلاعات و ایده های بیشتری را حفظ کنند.
در دهه های اخیر، دانشمندان کشف کرده اند که مغز در سرتاسر زندگی پلاستیک است (پلاستیسیته دراز مدت). تحقیقات اخیر نشان داده اند که سلول های بنیادی در مغز می توانند در هر مرحله نورون های جدیدی را رشد دهند.

درمان سفتی دست