بهترین غذاها برای کمک به بهبودی سکته مغزی(3)

در ادامه غذاهای عالی دیگری که برای بیماران مبتلا به سکته مغزی مفید هستند معرفی می شود. این غذاها از لحاظ کلینیکی ثابت شده است که بطور کلی برای سلامتی مغز مفید هستند.
۴- انار
چه خود انار و چه آب انار غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به حفاظت از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. از آنجایی که مغز به آسیب ناشی از رادیکال های آزاد حساس است، بنابر این انار می تواند به بهبودی از سکته مغزی کمک کند.
۵- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی منبع غنی از لیکوپن آنتی اکسیدان است. لیکوپن به حفاظت از اعصاب کمک می کند و اثر آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی ایسکمیک را کاهش می دهد. گرچه مکمل های لیکوپن وجود دارند، اما پیشنهاد می کنیم لیکوپن را مستقیما از منبع اصلی خود یعنی گوجه فرنگی تامین کنید. بنابراین، گوجه فرنگی و سوپ گوجه فرنگی (بدون افزودنی های قندی) غذاهای عالی برای بیماران سکته مغزی هستند‌‌.
۶- غلات و دانه ها
منبع خوب ویتامین E هستند، آنتی اکسیدانی که با افت شناختی به دنبال افزایش سن مقابله می کند. آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مغز مهم هستند. سعی کنید گردو و بذر کتان را که هر دو منبع خوب امگا ۳ هستند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
۷- آووکادو
میوه ای است که به شما کمک می کند سریع تر فکر کنید. ماده خاکستری مغز که اطلاعات را پردازش می کند به اسید اولئیک متکی است تا با سرعت بهینه عمل کند، و آووکادو منبع عالی اسید اولئیک است.
۸- لوبیا
لوبیاها به تحویل گلوکز به مغز کمک می کنند. گلوکز منبع اصلی سوخت مغز است. آنها همچنین به تثبیت مقادیر گلوکز خون کمک می کنند تا تامین گلوکز مغز پایدار و پیوسته انجام شود.
بهترین غذاها برای کمک به بهبودی سکته مغزی
بهترین غذاها برای کمک به بهبودی سکته مغزی(2)