بهترین غذاها برای کمک به بهبودی سکته مغزی(2)

۲- امگا ۳ از ماهی

اسیدهای چرب امگا ۳ به زیاد کردن مقادیر بی دی ان اف و حفاظت در برابر کاهش پلاستیسیته و اختلال یادگیری بعد از ضایعه تروماتیک مغز کمک می کند‌.

این امر اساسا مخالف آن چیزی است که چربی اشباع شده برای مغز انجام می دهد، و این خبر خوبی است. این بدان معنی است که با مصرف امگا ۳ رژنراسیون سلول های مغزی افزایش می یابد در حالی که عوامل منفی بالقوه کاهش می یابند‌.

از آنجایی که شما می خواهید پلاستیسیته عصبی در طی بهبودی سکته مغزی را فعال کنید، ایده بسیار خوبی است که بر مصرف امگا ۳ تمرکز کنید‌.

چگونه امگا ۳ بیشتری در رژیم غذایی داشته باشیم؟

بعضی منابع خوب امگا ۳ عبارتند از:

▪️دانه های چیا

▪️ سالمون

▪️ زرده تخم مرغ

بنابراین یک رژیم غذایی سالم برای بیماران سکته مغزی می تواند شامل مقادیر زیادی سالمون باشد‌.

۳- بلوبری

بلوبری ها به دلیل کیفیت و اثرشان بر بهبود حافظه شناخته شده اند، اما لازم است بدانیم که بلوبری ها همچنین به نوروژنز و عملکرد شناختی کمک می کنند.

تحقیقات نشان داده اند که استفاده از بلوبری به بهبود بعضی توانایی های شناختی منجر می شود (احتمالا به علت اثر فلوونوئیدها بر راه های سیگنالینگ سلولی، مثل آنهایی که شامل بی دی ان اف هستند). به عبارت دیگر، فلاونوئیدهای (آنتی اکسیدان) موجود در بلوبری به بهبود عملکرد مغزی و نوروژنز کمک می کنند. عالی!

▪️ چگونه بلوبری های بیشتری در رژیم غذایی داشته باشیم؟

گرجه در تحقیقات ذکرشده از نوشیدنی های بلوبری غنی از فلاونوئید استفاده شده است، اما پیشنهاد می کنیم فلاونوئیدها را از بلوبری های طبیعی تامین کنید. به این ترتیب می توانید بلوبری های تازه مصرف کرده و لذت ببرید.

راه های دیگری برای اضافه کردن آنها در رژیم غذایی تان وجود دارد. برای مثال، شما می توانید آنها را به سالاد اضافه کرده و مصرف کنید یا آنها را فریز کرده و بعدا مصرف کنید.

وقتی که این کار را می کنید، در باره تصمیم تان برای خوردن بلوبری برای بهبودی بیشتر و بهتر احساس خوبی خواهید داشت.

بهترین غذاها برای کمک به بهبودی سکته مغزی پقسمت 1

بهترین غذاها برای کمک به بهبودی سکته مغزی(3)