راهکارهایی برای پیشگیری از سکته مغزی در زنان

متخصصان مغز و اعصاب توصیه می‌کنند مدیریت عوامل خطر که در کنترل شما هستند بهترین راهکار است.
راه‌های بسیاری برای کاهش خطر بروز سکته مغزی وجود دارد.

نمک و سکته مغزی

دکتر ناتالیا رُست، دانشیار مغز و اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، اظهار کرد: دانش قدرت است اگر شما می‌دانید که یک عامل خطر خاص سلامت شما را تهدید می‌کند و شما را در معرض سکته مغزی قرار می‌دهد، می‌توانید اقداماتی را برای کاهش اثرات این عوامل خطر انجام دهید.
وی افزود: سن و سابقه خانوادگی دو عامل خطری هستند که نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد اما عواملی از قبیل فشار خون و سبک زندگی قابل کنترل و تغییر هستند.
سکته مغزی که گاهی اوقات از آن با نام حمله مغزی نیز یاد می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که اختلالی در جریان خون به مغز ایجاد شود.
رُست راهکارهای ذیل را برای کاهش عوامل خطر بروز سکته مغزی پیشنهاد می‌کند: فشار خون خود را کنترل کنید. فشار خون بالا خطر بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد. کنترل فشار خون و درمان فشار خون بالا یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از سکته مغزی است.
مراقب اضافه وزن خود باشید، اضافه وزن و مشکلات ناشی از آن مانند فشار خون بالا و دیابت خطر بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
– از آسپرین بچه استفاده کنید
مطالعه برنامه سلامت زنان نشان داد خطر بروز سکته مغزی در زنان بالای 65 سال که روزانه آسپرین بچه مصرف می‌کنند، کمتر است. مصرف آسپرین باعث جلوگیری از انعقاد خون شده که همین امر خطر بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد. با این حال برای مصرف روزانه آسپرین با پزشک خود مشورت کنید.
– ورزش کنید
ورزش به کنترل وزن و فشار خون کمک می‌کند. نتایج تحقیق در این زمینه نشان داد خطر بروز سکته مغزی در زنانی که سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر است.
۹۰ درصد سکته‌های مغزی‌ قابل پیشگیری است