پیشگیری از سکته مغزی

مقدار این ماده را می توان به کمک ضمیمه کردن ویتامینها با نام اسید فولیک،  کم کرد.B6و B12
پیشگیری از سکته مغزی
حفظ لثه های سالم: این حقیقت ممکن است برای خیلی از افراد تعجب انگیز باشد اما مطالعات نشان می دهد که بین بیماری های لثه و ناراحتی های عروق خونی از جمله سکته مغزی ارتباط وجود دارد. و این شاید بدلیل فعالیت مزمن سیستم التهابی بدن برای مقابله با بیماری لثه باشد. افزایش فاکتورهای التهابی در گردش خون نیز باعث آسیب رسیدن به جدار داخلی رگ ها می شود . و همین امر باعث شکل گرفتن زنجیره ای از فرایند ها و در نتیجه افزایش و توسعه پلاک دندانی  می شود. بهترین روش برا ی مبارزه با پلاک دندانی نیز رعایت بهداشت است. بنابراین هر 6 ماه یکبار برای  تمیز کردن دندان ها به صورت اساسی اقدام کنید . استفاده از مسواک برقی توصیه می شود زیرا به طور موثر تر و ملایم تری به تمیز کردن دندان ها کمک می کند. نخ کشیدن به دندان ها یک عادت خوب است که اغلب افراد از آن متنفر هستند؟!.
مکمل روغن ماهی بخورید: در یک مطالعه ثابت شده است که خوردن ماهی ، حداقل 5 بار در هفته به میزان 52% باعث کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی می شود . البته خیلی از افراد از خوردن ماهی متنفر هستند اما مصرف مکمل روغن ماهی را ترجیع می دهند.
خوردن قرص آسپرین با دوز پایین: پلاکت های خونی اولین پاسخ دهنده های بدن به بریدگی عروق می باشد . در این مواقع انبوهی از پلاکت ها در محل بریدگی جمع شده و باعث مسدود شدن بریدگی و قطع خونریزی می شوند . اما متاسفانه تجمع پلاکت ها در عروق داخلی باعث ایجاد گرفتگی در عروق می شود . برای از بین بردن این خطر پزشکان اصولا مصرف 81 میلی گرم آسپرین(آسپرین بچه) را در روز توصیه می کنند.
آسپرین مانع توده شدن پلاکت ها می شود و در نتیجه احتمال گرفتگی عروق کاهش می یابد. تاثیر آسپرین تا 2 هفته بعد از مصرف باقی می ماند بنابراین اگر شما نیاز به عمل جراحی دارید قبل از انجام عمل جراحی حتما به پزشک جراح راجع به  مصرف آسپرین اطلاع دهید.
برای پیشگیری از سکته مغزی امگا 3 مصرف کنید