چگونه علامت های شایع پس از سکته مغزی را درمان کنیم؟

۲- افتادگی پا (دراپ فوت)

مشکل در بالا آوردن جلوی پا بعد از سکته مغزی را افتادگی پا یا دراپ فوت می گویند. گرچه می توان این مشکل را با بریس پا (آفو) بطور موقت درمان کرد اما بهترین درمان آن انجام تمرینات درمانی است که به ارتباط مجدد مغز با عضلات کمک می کند.

افتادگی پا راه رفتن را مشکل می کند چون هنگام بلند کردن ساق پا باعث افتادگی پا به پایین به سمت کف زمین و کشیده شدن پا به زمین یا بدتر افتادن می شود. خوشبختانه، راهی برای اقدام برای افتادگی پا وجود دارد.

افتادگی پا می تواند با ۳ روش مختلف درمان شود:

🔸تمرینات توانبخشی

🔸 ارتوتیک ها

🔸 تحریک الکتریکی(FES)

تمرینات توانبخشی بهترین گزینه درمانی برای افتادگی پا هستند.

وقتی که تمرینان افتادگی پا انجام می شوند، سیگنال هایی به مغز فرستاده می شوند. این سیگنال ها به مغز کمک می کنند که خودش را بازسازماندهی کند بطوری که سرانجام می تواند یادبگیرد چگونه آن عضلات را کنترل کند.

گرچه پیشرفت ممکن است آهسته باشد، باور داشته باشید که تمرینات توانبخشی بهترین راه کسب مجدد حرکت در ساق و پا است.

هیچگونه حرکتی در ساق پاها وجود ندارند؟ تمرینات غیرفعال هنوز می توانند به مغز در یادگیری مجددچگونگی استفاده از آن عضلات کمک کنند.

برای کسب مجدد استفاده از پا پس از سکته مغزی باید ارتباط مغز با عضلات را از طریق نوروپلاستیسیته برقرار کرد. نوروپلاستیسیته برای سازماندهی مجدد مغز از طریق تمرینات مکرر فعال می شود‌.

> ارتوتیک های مچ پا-پا (آفو) که معمولا به شکل بریس های ساق پا یا قرار گرفته در کفش استفاده می شوند پا را حمایت کرده و به راه رفتن طبیعی کمک می کنند‌.