کرونا عامل سکته مغزی

بی حرکتی، شدت بیماری، کمبود اکسیژن و التهاب از جمله عواملی هستند که عروق بیماران کرونایی را مستعد ترومبوز می کنند و اگر ترومبوز شریانی باشد، سبب سکته مغزی می شود.
مبتلایان به کرونا در معرض ابتلا به ترومبوز و لخته شدن خون هستند که این موارد هم می تواند در وریدها و هم در شریان ها باشد، اگر این موضوع در وردیدها رخ دهد، سبب آمبولی ریه و در صورت بروز در شریان های عصبی سبب سکته مغزی می شود.
ویروس کرونا تمایل دارد سیستم عصبی را هم درگیر کند و مهمترین راه ورود به سیستم عصبی بدن از راه عصب بویایی است. با شیوع بیشتر این بیماری، تظاهرات عصبی بیشتری هم مشاهده شده است و به نظر می رسد تظاهرات عصبی کرونا در آینده هم افزایش پیدا کند.
تشنج، کاهش سطح هوشیاری، سکته های مغزی، بیماری های عصبی عضلانی مانند گیلن باره، فلج عصب های چشم، از جمله علایم بیماری کرونا است که تاکنون گزارش شده است.
عوارض تنفسی شایع‌ترین علائم کرونا است
 عوارض تنفسی مانند سرفه، تنگی نفس، تب و لرز را از شایع‌ترین علامت بیماری کرونا دانست ، علائم دیگری هم مانند عوارض گوارشی و تظاهرات عصبی در روزهای اخیر در بیماران گزارش شده است.
 بیش از ۸۰ درصد مبتلایان علائم خفیف دارند و در حد سرماخوردگی است و حدود ۱۴ درصد مبتلایان به علائم شدید مانند تنگی نفس و افت اکسیژن خون، دچار می شوند. بقیه هم دچار علائم بحرانی می شوند که منجر به بستری آنان در بخش های مراقبت های ویژه می شود.