برای غلبه بر پلاتو چه باید کرد

برای غلبه بر پلاتو چه باید کرد
برای تعریف پلاتو اینجا کلیک کنید
برای مقاله دوم پلاتو اینجا کلیک کنید
توجه>>> خواندن این مقالات کمک زیادی به خانواده ها جهت مدیریت شرایط بیمارشان میکند.
 پیشنهادات زیادی می توان داد که به غلبه بر پلاتو کمک کند. اما مهم ترین پیشنهاد این است
” اعتقاد داشته باشید که هیچ پلاتو دائمی وجود ندارد.” فرض نبود هیچگونه محدودیتی برای بهبودی ممکن است خوشبینانه باشد، اما بزرگترین فرصت را برای کسب بالاترین سطح بهبودی فراهم می کند. اگر می خواهید بیمار بهتر شود، درمانگر و بیمار هر دو باید اعتقاد داشته باشند که همان سطح توانایی قبل از سکته مغزی به دست خواهد آمد. بیمار ممکن است بهبودی کامل را بدست نیاورد، اما این اعتقاد باعث تلاش و گسترش توانایی ها بیش از پلاتوی فرضی خواهد شد‌.
اگر تلاش برای بهبودی نتیجه ای نداشت، پلاتوی موقتی حاصل خواهد شد. در این حالت، مانند ورزشکاران عمل کنید، و تکنیک های درمان را تغییر دهید.
ورزشکاران به پلاتو اینچنین نگاه می کنند: ” من از تکنیک تمرینی ‘X ‘ استفاده می کردم، و عالی بوده است. تکنیک ‘X ‘ من را به این مرحله رساند. اما اینک به مرحله پلاتو رسیده ام. اگر تکنیک ‘X’ را ادامه دهم، پلاتو ادامه خواهد یافت. اما اگر من تمرینم را تغییر دهم، ممکن است قادر باشم پلاتو جدید، و بالاتری را بدست بیاورم.” درمانگران و بیماران مبتلا به سکته مغزی نیز لازم است چنین نگاهی به پلاتو داشته باشند‌. چنین استراتژی هایی اینگونه نتایجی را به همراه خواهد داشت. استراتژی های جدید نتایج جدید به همراه خواهد داشت.
بیماران نیز باید پزشکان و درمانگرها را با سوال و پیشنهاد در باره تکنیک ها، درمان ها، و تکنولوژی های جدید مورد چالش قرار دهند. اگر بیمار می بیند و فکر می کند که چیزی ممکن است موثر باشد، باید از این کلینیسین ها برای استفاده از آنها سوال کند.
باید بخاطر داشت که: “توقف درمان ممکن است به علت اعتقاد پزشک یا درمانگر در باره پایان بهبودی باشد‌. اگر در مرحله پلاتو، درمانگر همان تکنیک های درمانی قبلی را ادامه داد، پس در حقیقت، بیمار بهبودی بیشتری بدست نخواهد آورد. تداوم استفاده از همان تکنیک ها احتمالا همان نتایج را خواهد داشت. در این شرایط، بیماران در تلاش خود برای بهبودی، باید برای گزینه های درمانی جدید برای بهبودی که ممکن است موثر باشند با سایر پزشکان و درمانگران مشورت کنند.

بهبودی سکته مغزی